En kundklubb med kundlojalitet för alla sorter

23 maj 2022
william eriksson

editorial

Du har säkert varit med i en klubb eller förening någon gång i ditt liv. Du har också varit kund åt olika företag. Eller så jobbar du i ett företag just nu och behöver motivera gänget på kontoret. Det finns en mängd företagsanpassade verksamheter som specialiserat sig på motivation och lojalitet. Ett sådant exempel är den modell det står om på följande länk https://www.inspirationcompany.se/.

En förening med erfarenhet vet att inkludering skapar engagemang. De som riktat in sig på att hjälpa företag framåt ser ofta gemensamma nämnare som trygghet, ansvar och vilja till förändring. Det gäller alltså att välja en kundklubb som levererar och som förespråkar kundlojalitet. 

Att växa är att lära och tvärtom

Så fort det blir fler än två skapas en grupp. Större grupper som växer blir snart organisationer. När någonting växer, vare sig det är ett träd eller en verksamhet, finns lärdomar. En lärdom är att ta hjälp av andra. Ibland behövs vägledning för att du och dina medarbetare ska kunna ta ut en riktning. På det sättet växer gruppen tillsammans. Det ökar ansvar och arbetsglädje.

Ett företag som får hjälp med tydlig plan och målbild ökar samarbete och lönsamhet. Det är inte farligt att släppa in nya ögon, det kanske till och med är nödvändigt. För att inte gro igen utan kunna fortsätta växa och lära sig nya saker.

 

kundklubb 

Något utöver det vardagliga

Du kanske inte trodde att en kundklubb kunde vara något annat än tennis och bourbon. I ditt företagsledarskap behöver du ibland något mer än så. Varför inte vända sig till en verksamhet som nischat sig på att skräddarsy lösningar. Det kan betyda ett stort steg framåt för dig och dina medarbetare. 

Kanske är det dags att göra något utöver det vardagliga? För att få hjälp med vardagen på jobbet, sök upp en riktigt smart kundklubb.